https://www.vatican.va/roman_curia/pontifical_councils/interelg/documents/rc_pc_interelg_doc_27041998_vesakh98_en.html

 

переклав о. Олег Кривобочок ТІ

неофіційний переклад для особистого вжитку

 

ХРИСТИЯНИ І БУДДИСТИ: РАЗОМ В НАДІЇ

ПОСЛАННЯ З НАГОДИ СВЯТА VESAKH 1998

 

Дорогі друзі-буддисти,

 

  1. З нагоди свята Vesakh, яке вшановує Народження Шакьямуні Будди, я, як Президент Папської Ради Міжрелігійного Діалогу, складаю вам найкращі побажання від імені католиків усього світу.
  2. Я радий, що нинішній діалог між буддистами і християнами позначається зусиллями, спрямованими на зустріч на рівні релігійного досвіду. Як буддисти, так і християни наголошують на «споглядальному вимірі» їхніх релігійних практик. З 1979 через «Міжчернечий Духовний Обмін» і «Програму Чернечої Гостинності» буддисти та християни, віддані споглядальному життю згідно зі своїми чернечими дисциплінами, беруть участь у зустрічах, де можливий поглиблений діалог. Такі зусилля справді заслуговують похвали.
  3. Саме надія на нове життя була джерелом нашого діалогу, хоча наше розуміння нового життя різне. Для нас, християн, нове життя можна шукати і знайти тільки в Ісусі Христі. Ісус вказав шлях: «Я – путь, істина і життя!» (Йо. 14, 6). Він учив нас не тільки не мститися, а й перемагати зло добром. Він сказав: «Ви чули, що було сказано: Око за око, зуб за зуб. А я кажу вам: Не противтеся злому. Хто вдарить тебе в праву щоку, оберни до нього й другу» (Мт. 5, 38-39). Це нагадує мені інтерпретацію одного з вчень Будди, подану Преподобним Маха Ґосанадою: «Коли нас ображають, ми повинні відкинути всі образи і сказати: “Мій розум ніщо не тривожитиме. Жодне погане слово не вийде з моїх уст, я буду милим і люб’язним – думати позитивно і не мати прихованої злоби”».
  4. Надія рятує нас від зневіри. Ми здатні почати заново, сприймаючи довкола численні «знаки надії»: зростаюча солідарність між людьми в наш час, особливо з бідними та знедоленими, прагнення справедливості та миру, добровільне служіння, повернення до пошуку трансцендентного, усвідомлення людської гідності та прав, які з цього випливають, турбота про навколишнє середовище тощо. Я хочу згадати тут особливий знак надії, на якому наголосив Папа Йоан Павло ІІ, а саме – міжрелігійний діалог.
  5. Водночас люди надії – це реалісти, які не заплющують очі на дійсність з її позитивними та негативними аспектами. Ми не можемо ігнорувати драматичні кризи у нашому світі: війни між країнами, громадянські війни, тероризм у всіх його формах, несправедливість, яка завжди збільшує прірву між багатими і бідними, голод, відсутність житла, безробіття – особливо серед молоді, глобалізація без солідарності, великі міжнародні борги, наркоманія, аморальність, аборти. Цей список можна продовжувати. Але маленька лампада надії має завжди світитися, освітлюючи дорогу людства до кращого майбутнього.
  6. Ми, християни та буддисти, на своїх духовних дорогах можемо працювати разом ради збільшення надії в людства. Спочатку ми повинні прийняти наші відмінності й показати взаємну пошану і справжню любов. Це зробить нас більш вірогідними, і для людства ми будемо наступним знаком надії на додаток до вже існуючих.
  7. Із таким духом я ще раз вітаю вас, дорогі друзі-буддисти, зі святом Vesakh.

 

Кардинал Франциск Арінсе

Президент