https://www.vatican.va/roman_curia/pontifical_councils/interelg/documents/rc_pc_interelg_doc_210597_vesakh_en.html

 

переклав о. Олег Кривобочок ТІ

неофіційний переклад для особистого вжитку

 

Послання з нагоди свята Vesakh (1997)

 

Християни і буддисти:

Спільноти прощення і співчуття

 

  1. Мені, як голові Папської Ради міжрелігійного діалогу, дуже приємно ще раз передати вам мої щирі вітання з нагоди Vesakh, свята, яке вшановує великі події в житті Гаутами Сіддарти Будди.
  2. Це свято дає християнам нагоду відвідати сусідів і друзів-буддистів, щоб обмінятися привітаннями, допомогти зміцнити узи дружби, які вже існують, і створити нові. У такий спосіб це щорічне послання стає мостом між буддистами і християнами, який постійно будується і зміцнюється. Я дякую Богові й молюся, щоби стосунки між християнами і буддистами продовжувалися і зміцнювалися.
  3. Через три роки весь світ святкуватиме світанок нового тисячоліття. Християни під час Великого Ювілею 2000 Року святкуватимуть Народження Ісуса Христа. Для нас, як сказав Папа Йоан Павло ІІ, «цей час очікування є часом роздумів, запрошенням оцінити, так би мовити, шлях людства очима Бога, Господа історії». Повторюючи цей заклик Його Святості, я хотів би запросити буддистів і християн вирушити разом у справжнє паломництво миру. Виходячи із своєї конкретної ситуації, давайте шукати мир на дорозі прощення, спираючись на автентичну спадщину наших релігійних традицій.
  4. Знову і знову Dhammapada нагадує нам слова Будди, натхнені логікою ненасильства, співчуття і любові. Він говорить: «Серед людей, які ненавидять, блаженні ми, які живемо без ненависті; посеред людей, які ненавидять, ми залишаємося вільними від ненависті» (Dh. 197); і знову: «Переможець породжує ненависть, а переможений живе в нещасті; мирна людина залишається спокійною, відмовляючись від перемог і поразок» (Dh. 201).
  5. У нашому світі, позначеному помстою, насильницькою ненавистю і руйнівними війнами, потрібно заохочувати людей просити і дарувати прощення, бо воно звільняє по своїй природі. «Прощення у своїй самій справжній і найвищій формі – це вільний акт любові. І саме тому, що є актом любові, прощення має свої внутрішні вимоги, першою з яких є пошана до любові… Підозри і поділи процвітають там, де сіють брехню та неправду… Другою суттєвою вимогою прощення і примирення є справедливість… Між прощенням і справедливістю немає суперечності. Прощення не усуває і не зменшує відшкодування, яке вимагає справедливість, але прагне інтегрувати індивідів і групи в суспільство, а держави – в спільноту націй» (Папа Йоан Павло ІІ, Послання до Всесвітнього Дня Миру, 1 січня 1997). Чи могли би буддисти і християни зустрічатися частіше й нагадувати собі про важливий внесок, який ми усі покликані зробити ради миру в усьому світі, ставши людьми співчуття прощення?
  6. Від імені католиків усього світу складаю вам щирі побажання миру й радості й виражаю мою сердечну дружбу.

 

Франциск кардинал Арінсе

Президент