https://www.vatican.va/roman_curia/pontifical_councils/interelg/documents/rc_pc_interelg_04051999_vesakh99_en.html

 

переклав о. Олег Кривобочок ТІ

неофіційний переклад для особистого вжитку

 

ПАПСЬКА РАДА МІЖРЕЛІГІЙНОГО ДІАЛОГУ

ХРИСТИЯНИ І БУДДИСТИ: НОВА СОЛІДАРНІСТЬ НА БЛАГО ЛЮДСТВА

ПОСЛАННЯ З НАГОДИ СВЯТА VESAKH 1999

 

Дорогі друзі-буддисти,

 

  1. Я, як Президент Папської Ради Міжрелігійного Діалогу, офісу Святого Престолу, який займається зв’язками з людьми інших релігій, бажаю вам радісних свят Vesakh. Як і в минулі роки, я хотів би скористатися нагодою і розділити з вами декілька думок, особливо тепер, коли християни готуються до Великого Ювілею 2000. З нагоди 2000 річниці народження Ісуса Христа, Божого Сина, який став людиною і нашим Господом і Спасителем, ми запрошуємо вас розділити з нами цю радість. Католицька Церква також користується цією можливістю, щоб оновити свою дружбу та діалог з різними релігійними традиціями світу, щоби, працюючи разом на благо людства, всі ми могли відчути більше очищення та навернення серця. Для нас, християн, навернення серця означає відкритість на дію Бога в нас. Незважаючи на різниці між буддійською dharma і християнською вірою, існує багато можливостей і потенціалу для діалогу, результати якого значні.
  2. Наш світ справді може похвалитися багатьма досягненнями: науково-технічним і особливо медичним прогресом на службі людського життя, кращим усвідомленням відповідальності за навколишнє середовище, зусиллями відновити мир і справедливість там, де вони порушуються, прагненням до примирення та солідарності між різними народами, особливо у складних відносинах між Північчю та Півднем (див. Папа Йоан Павло II, Tertio Millennio Adveniente, 46).
  3. Але наш світ також позначений численними хворобливими та тривожними станами, які часто є результатом егоїзму та жадібності нас, людей. Заперечення об’єктивних моральних норм для визначення добра і зла, моральний занепад, розмивання сімейних цінностей, різні форми несправедливості та відчуження, нетерпимість, насильство, ненависть, сексуальна, расова та релігійна дискримінація тощо – це тільки деякі прояви, видимі в суспільстві, які суперечать навчанню наших релігій. Вони псують сам образ релігії. Розбудовуючи дружні стосунки, які вже існують між нашими релігійними традиціями як на глобальному, так і на місцевому рівнях, чи не можуть буддисти та християни тісніше та солідарно співпрацювати, щоби полегшити ці проблеми? Я твердо переконаний, що це можливо.
  4. Я звертаюся до вас із цим посланням, визнаючи, що ми, християни та буддисти, не завжди любили та поважали один одного згідно з заповідями наших релігій. Хоча я вважаю, що важливо повідомляти про численні ситуації, коли християни та буддисти мирно й плідно живуть разом, і черпати з них заохочення, необхідно ще більше усвідомлювати нашу спільну відповідальність у цьому світі, щоб разом ми могли розпочати нове тисячоліття так, щоб дати більше надії майбутнім поколінням.
  5. Бажаю вам, дорогі друзі-буддисти, рясних божественних благословень і знову висловлюю свою дружбу та пошану.

 

Кардинал Франциск Арінсе

Президент.