переклав о. О. Кривобочок ТІ
неофіційний переклад для особистого вжитку
ПАПСЬКА РАДА У СПРАВАХ МІЖРЕЛІГІЙНОГО ДІАЛОГУ
ПОСЛАННЯ ДО БУДДИСТІВ З НАГОДИ СВЯТА VESAKH 2009
Свідки духу вбозтва – християни і буддисти в діалогу
Дорогі друзі-буддисти,
- Майбутнє свято Vesakh/Hanamatsuri – це для мене щаслива нагода звернутися до вас від імені Папської Ради у справах міжрелігійного діалогу з нашими щирими вітаннями та найщирішими побажаннями: нехай це свято знову принесе радість і спокій у серця буддистів усього світу. Це щорічне свято дає католикам нагоду обмінятися привітаннями з нашими друзями та сусідами-буддистами, і у такий спосіб зміцнити існуючі узи дружби та створити нові. Ці сердечні узи дають нам можливість обмінюватися радостями, надіями і духовними скарбами.
- Відновлюючи почуття близькості до вас, буддистів, стає все більш очевидно, що ми, залишаючись вірними своїм духовним традиціям, разом можемо сприяти не тільки добру наших спільнот, але й всього людства. Ми гостро відчуваємо виклик, що стоїть перед усіма нами, який, з одного боку, полягає у збільшенні бідності в її різних формах, а з іншого – у нестримному прагненні до матеріальних благ і поширенні споживацтва.
- Як нещодавно заявив Його Святість Папа Бенедикт XVI, бідність може бути двох дуже різних видів, а саме: бідність, «яку вибирають», і бідність, «з якою потрібно боротися» (Гомілія, 1 січня 2009 року). Для християн бідність, «яку вибирають», дає їм можливість наслідувати Ісуса Христа. Вибираючи цю бідність, християнин стає здатним прийняти благодать Христа, який заради нас став бідним, хоча й був багатим, щоб ми могли збагатитися Його бідністю (Див. 2 Кор. 8, 9). Ми розуміємо цю бідність передовсім як самозречення, і також як прийняття себе такими, якими ми є, з нашими талантами й обмеженнями. Така бідність породжує в нас готовність слухати Бога та наших братів і сестер, бути відкритими до них та поважати їх як особистостей. Ми цінуємо все творіння, включаючи результати людської праці, але нам доручено робити це у свободі, з вдячністю, турботою та повагою, радіючи духу відчуженості, який дозволяє нам користуватися благами цього світу так, ніби ми нічого не маємо, але водночас володіємо всім (Див. 2 Кор. 6, 10).
- Водночас Папа Бенедикт зазначив: «Існує бідність, злидні, яких Бог не бажає і з якими слід боротися; бідність, яка не дає людям і сім’ям жити відповідно до їхньої гідності; бідність, яка атакує справедливість і рівність, і загрожує мирному співіснуванню» (Гомілія, 1 січня 2009 року). Крім того, «у розвинених багатих суспільствах є ознаки маргіналізації, а також афективної, моральної та духовної бідності, що спостерігаються у людей, чиє внутрішнє життя дезорієнтоване та які мають різні хвороби, незважаючи на економічний добробут» (Послання на Всесвітній День Миру 2009, n. 2).
- Розмірковуючи у такий спосіб над значенням бідності, ми, католики, також уважні до вашого духовного досвіду, дорогі друзі-буддисти. Ми хочемо подякувати вам за ваше натхненне свідчення неприв’язаності та радості. Ченці, черниці та багато ваших мирян живуть бідністю, «яку вибирають», яка духовно живить людське серце, суттєво збагачує життя глибшим розумінням сенсу існування та підтримує зусилля, спрямовані на просування доброї волі всього людства. Ще раз дозвольте нам висловити наші щирі вітання та побажати всім вам щасливого свята Vesakh/Hanamatsuri.
Жан-Луї Кардинал Туран
Президент
Архієпископ П’єр Луїджі Челята
Секретар